Дубовецька філія НВК "Лозівська ЗОШ І-ІІІ ступенів - ДНЗ"

20:56
Всесвістінй день споживача

15 БЕРЕЗНЯ – щорічно відзначається як Всесвітній День прав споживачів

15 березня 1962 року президент США Джон Кеннеді, виступаючи із зверненням до Конгресу та об`єднань споживачів і вперше проголосив права споживачів:

  • Право на безпеку
  • Право на інформацію
  • Право на вибір
  • Право бути почутим

Президент Кеннеді наголошував, що споживачі є найбільшою економічною громадою, яка відображає інтереси майже кожного члена суспільства, а також загальносуспільні інтереси. Проте, незважаючи на важливу роль споживчої спільноти, дуже часто її бачать, але не чують.

В подальшому права споживачів були розширені та визнані в інших країнах. За ініціативою Всесвітньої організації союзів споживачів (Consumers International) до переліку прав споживача було додано:

  • Право на задоволення базових потреб
  • Право на компенсацію
  • Право на споживчу освіту
  • Право на здорове довкілля

Всесвітній День прав споживачів

Всесвітній день прав споживачів вперше відзначався 15 березня 1983 року. Через два роки поспіль, у 1985 році було ухвалено Декларацією «Керівні принципи Організації Об’єднаних Націй для захисту інтересів споживачів». Цей документ був розширений у 1999 році.

Положення «Керівних принципів ООН для захисту інтересів споживачів» побудовані із врахуванням інтересів та потреб споживачів в усіх країнах, особливо в тих, що розвиваються, а також визнання того факту, що споживачі часто знаходяться в нерівному становищі з точки зору економічних умов, рівня освіти та позицій на ринку для відстоювання своїх інтересів. Треба зважити й на те, що споживачі повинні мати право доступу до безпечних товарів, а також право сприяти справедливому, рівноправному та стабільному економічному і соціальному розвитку та охороні навколишнього середовища.

Прийняття ООН «Керівних принципів…» сприяло остаточному вдосконаленню визначення прав споживачів та зміцненню їх позицій і авторитету у світовій спільноті як для країн із розвиненою економікою, так і для тих країн, що розвиваються.

Оскільки могутній бізнес та уряди окремих країн продовжують нехтувати інтересами споживачів, щорічне проведення Всесвітнього Дня прав споживачів дозволяє привернути увагу світової спільноти до найбільш актуальних питань відповідної сфери та підтримати міжнародний рух споживачів і національні союзи споживачів у їх намаганнях відстоювати інтереси та права споживачів.

Кожного року за ініціативою Всесвітньої організації союзів споживачів визначається тема Всесвітнього Дня прав споживачів, яка одночасно стає пріоритетною темою року для досягнення окресленої мети та поєднання на цьому шляху спільних зусиль союзів споживачів різних країн.

Споживачі, що знаходяться на території України (не лише громадяни України, а й інших країн), під час придбання, замовлення чи використання товарів (робіт, послуг) мають право на:

  • захист своїх прав державою;
  • здобуття знань;
  • належну якість продукції та обслуговування;
  • безпеку продукції;
  • необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію про продукцію, її якість, асортимент, а також про її виробника (виконавця, продавця);
  • відшкодування шкоди (збитків), завданих дефектною чи фальсифікованою продукцією або продукцією неналежної якості, а також майнової та моральної (немайнової) шкоди, заподіяної небезпечною для життя і здоров'я людей продукцією у випадках, передбачених законодавством;
  • звернення до суду та інших уповноважених органів державної влади за захистом порушених прав;
  • об'єднання в громадські організації споживачів (об'єднання споживачів).
Переглядів: 665 | Додав: proba | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]